Rozhovor s Kasrou

Šéf labelu Critical Music, Kasra, zahrál na Let It Rollu 2022 parádní set. Už za pár dní nás čeká jeho premiéra, tak jsme si s ním při té příležitosti popovídali o 20. výročí, které jeho label letos slaví, o jeho oblíbených zážitcích z Let It Rollu a mnohém dalším…

 

Ahoj Kasro, doufáme, že se máš fajn! Prozradíš Nám, čemu se v posledních týdnech věnuješ?

Ahoj, mám se dobře. Posledních pár měsíců bylo šílených…no vlastně celý rok. Oslavy 20. výročí, práce na labelu, skládání hudby, pomáhání umělcům s jejich muzikou, být tátou a manželem… Ale nevyměnil bych to ani za nic!

 

Když teď máme šanci připomenout si tvůj set z Let It Rollu 2022, jaké z něj máš pocity? Vybaví se ti k tomu setu nebo obecně k letošnímu festivalu něco specifického?

Já si vždycky Let It Roll hrozně užívám a letos tomu nebylo jinak. A mít možnost hostovat tam celou stage je vždycky výjimečný zážitek.

 

Shodou okolností letos Critical Music i Let It Roll slaví svá 20. výročí existence jako značky. Vy jste letos vydali nadupanou kompilačku, hostovali jste label nights po celé Evropě, a taky jste v březnu měli parádní obří oslavu v ikonické venue Printworks. Čekal jsi, že to někdy bude vypadat takhle, když jsi v roce 2002 label zakládal?

Haha, ani omylem. Label jsem tenkrát začal jen jako hobby. Chtěl jsem se nějak přispívat k rozvoji scény, kterou miluju. Neměl jsem ani tušení, že mi to vydrží tak dlouho a stane se to středobodem mého života.

 

Je ještě nejaký další milník, kterého jsi chtěl letos dosáhnout? Ať už v rámci labelu nebo eventů?

Letos ještě zvládneme vydat náš 200. release, to je podle mě taky pořádný milník.

 

Když 20 let šéfuješ labelu, máš určitě v hlavě spousty nezapomenutelných momentů, příběhů, a některé z nich jste sdíleli na sociálních sítích ve videích, kde vzpomínáš na největší pecky, co jste na labelu během těch 20 let vydali. Chystáte třeba nějaký komplexnější dokument, kde všechny tyhle momenty spojíte a vznikne něco většího?

Něco v plánu máme, ale nejspíš to spatří světlo světa až příští rok.

 

Když už se bavíme o vzpomínkách, pojďme se na chvíli zaměřit na Let It Roll. Ty u nás hráváš celkem pravidelně, letos je to už 10 let od tvé premiéry v roce 2012, který moment z festivalu ti utkvěl v paměti? A neříkej, že to byl ten překlep v projekci z roku 2019 😀

Haha, ten překlep byl dost unikátní! Ale řekl bych, že to bylo, když jsme poprvé měli na festivalu vlastní stage, to pro mě byl obrovský milník, protože jsme nikdy nic takového do té doby neudělali a já budu Let It Rollu navěky vděčný za tuhle šanci.

 

Víme, že tohle je vždycky strašně těžká otázka ke zodpovězení, ale přeci jen se musíme zeptat – kdyby sis měl vybrat jen jeden jediný release na labelu, který by sis mohl nechat na pořád, který by to byl?

To je fakt těžký, takže řeknu CRIT001, ať to nevypadá, že jsem zaujatý v něčí prospěch, haha.

 

Critical byl v podstatě vždycky jeden z těch drum & bassových labelů, co přicházel s novým zvukem, ať už se bavíme o hudbě třeba od Rockwella, Ivy Lab, Mefjuse, QZB a mnohých dalších. Taky už pěknou řádku let udáváte trendy hlavně v rámci tech a deep zvuku, aneb, ať se držíme vašeho vlastního slovníku, underground sonics obecně. Pojďme to teď vzít trochu víc zeširoka, když se podíváme mimo label, kteří producenti teď skládají hudbu, která tě baví?

Co se týče jmen, která už na scéně fungují nějaký ten pátek, mou svatou trojicí jsou Break, Workforce a Skeptical. In terms of the more established producers my go to guys are Break, Workforce, Skeptical. Z těch novějších jmen mě teď hodně baví Visla a Circumference.

 

Velmi dlouho ses soustředil hlavně na provozování labelu, maximálně jsi čas od času sednul s některým z producentů, co vydávají na Criticalu, do studia, ale během posledních několika let jsi se také prezentoval jako sólový umělec. Jak to zatím jde a jak jsi se svou tvorbou spokojen?

Fakt si to užívám. Je pravda, že dost bojuju s tím si na to najít čas, mám celkem dlouhá období, kdy všechno nesnáším, a pak mám najednou super produktivní úsek, kdy dokončím 5 tracků, co se mi líbí, během pár hodin/dní. Zjistil jsem, že je pro mě velkou výhodou mít možnost poznat emoce spojené s vydáváním hudby – hlavně s ohledem na další umělce a jejich pocity, když vydávají hudbu u náš na labelu. My z Criticalu jsme citlivé duše.

 

Po sérii singlů a EPček jsi loni touhle dobou taky vydal společné album s Eneiem. Takže je nasnadě otázka, chystáš i svoje vlastní?

To zatím ne, mám dokončenou nějakou hudbu, co chci vydat, ale na album to ještě není. Ale nikdy neříkej nikdy!

 

Staráš se o label, skládáš hudbu, prakticky každý týden někde hraješ, prostě máš to celkem nabité. Pověz Nám, kdo je Kasra a co dělá mimo hudbu? Víme, že jsi ženatý, a taky máš mega roztomilého pejska, ale to je tak nějak všechno 🙂

Snažím se trávit co nejvíc času s mou ženou, naším synem a pejskem, taky si najít čas na kamarády, mrknu na fotbal, vařím. Takový ty klasický věci, co děláme rádi tak nějak všichni.

 

Dobře, pojďme si dát na závěr ještě rychlý rozstřel. Léto nebo zima?

Léto.

 

Kešu nebo arašídy?

Arašídy (Peanuts je taky jméno našeho pejska).

 

První nebo druhá dekáda Critical Music?

Druhá.

 

House nebo Techno?

Techno.

 

Binary nebo Modulations?

Modulations.

 

Moc děkujeme za tvůj čas a těšíme se brzo na viděnou! 🙂